The cold-hearted boy I used to be


Denna dag inleddes med att åka till metropolen Nykvarn för att E skulle klippa sig. Jag, Ma och Pa drog en kaffe under tiden. Sen var det handling på Ica som gällde, älska att få nya solbrillor där. Sen burna hem till stugan igen. Städa järnet. Nu skiner stugan också som en veckopeng. Riktigt skönt. Släpa undan en gran (okej, grenar) som pappa fällt. Efter det var vi så svettiga att vi inte orkade leva. Då var det dags för familje-bad. Jag, E, I och Pa badade, mamma fotade. Vi gick in seriöst och hade badskor (?), men det behövs för botten i mälaren är inte att leka med. Jag och I började sakta men säkert plåga oss i, det var inte SÅ varmt, Pa (den coola i gänget) kom älgandes förbi "såhär ska man göra barn" och dök i. Det enda problemet var att han hade solbrillorna på sig och när han kom upp hade han det inte. Då inleddes projekt "hitta-pappas-solbrillor-på-botten-som-blir-grumlig-så-fort-man-tittar-på-den". Efter en kvarts letande (pappa hade t.om. hämtat cyklop) och vi var nära att ge upp hittade hjälten Isak dem. Detta firades med att köra pappas eviga badpose på rad, jag var inte riktigt lika skillad som de andra. Sen gick vi de 20 meterna tillbaka till stugan. Bekanta från Norrland kom på besök, god mat lagades, kaffe dracks och brasan brann. Riktigt mysigt.


Kommentarer
Postat av: magga

gulliga familjen" jag saknar dig!

2009-08-05 @ 02:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0