Lite blondare

Härlig helg med familj. I lördags hade mina brorsor match. Amerikansk fotboll är en hård sport. Nyköping krossade Eskilstuna. Första kvarten av matchen "hjälpte jag till". Springa med nån kedja och pinnar åt det håll en av domarna pekade. Blev väldigt tacksam när ordinarie anlände och bytte av mig. Resten av matchen spenderades i en ihopfällbar stol, utslagen av diverse saker. På kvällen var det tänkt att jag och E skulle dra till Kungsträdgården och gå på gratis-konsert. Men vi pallade inte, utan hyrde tre filmer och åt chips i stället. Längesen man hade en "riktig" filmkväll. 

Igår (söndag) drog vi till Täby centrum och köpte nya "skol-kläder". Bästa traditionen ever i våran familj. Innan varje nytt läsår måste man ju köpa nya snygga kläder. Välja och vraka, typ.

Efter en relativt lugn sommar, har helt plötsligt sista veckan i södern blivit en fullspäckad vecka. Hur gick det här till?
Idag: Hejdå-fika med Frida, skjutsa Isak till tåg (han åker till Luleå redan nu och styr upp ett och annat), skjutsa Ester till träning och hälsa på gammalt hockey-lag
Tisdag: Hejdå-fika med LB. Hejdå-gråt med Pappa för han ska till Kina. Som den härliga erfarna student jag är ska jag låna kursböcker här i Nyköping, eftersom jag hatar att köpa kursböcker och de alltid är utlånade i Lule. Man har varit med förr kan man säga.
Onsdag: Åka till Stockholm för att träffa Gulle-Sara, som är en av dem som inte återvänder till Luleå
Torsdag: Packa ihop mig själv. Det är inte min stil att ha mina saker på ett ställe, utan jag kör på taktiken att sprida ut mig så mycket som möjligt. Hejdå-gråt med Mamma, Josef och Ester. På kvällen åker bilen mot Sockholm, hämta upp Magda på vägen och åka till Samuel.
Fredag: Gå på stan i Stockholm och njuta av sista dagen i södern
Lördag: Den långa färden mot Luleå börjar. Lets göra en favorit i repris och åka bil med bästis. 

Nu måste jag ta tag i mig själv. Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0