V-Ä-R-T liv.

Oj, jag har inte uppdaterat på hur länge som helst, vad har hänt?

Jag har spenderat den senaste veckan i stugan, så himla härligt. I torsdags kom Magda, och på fredagen rullade diverse skåningar och stockholmare in. Helgen var SJUKT värd. Exakt vad jag behövde. Äta god mat, steka, prata, mysa, sola, bada, äta chips, fiska och leka. Alldeles perfekt helg. Ny tradition. Vädret var helt perfekt, det kunde helt enkelt inte bli bättre. På söndagen byttes härliga vänner ut mot härlig familj.



På måndagen kom den nya båten. Omg, en tur i den och håret står bakåt i två timmar efteråt. Nu förstår jag varför de ville köpa en ny, den är lite bättre om man säger så. Jag, E och Mag har dragit ut på diverse fisketurer, men varken Mag (23 år) eller jag (21 år) vågar ta i fiskarna. Men E (16 år) har återigen bevisat att hon borde vara den äldre, hon köttar av fiskar från krokar till höger och vänster. Jag är mest rädd för alla läskiga fiskar och får typ panik om jag tror att jag fått napp (?) så jag har tagit på mig rollen som ekolods-spanare "Nu är det nånting 2,9 meter under båten. Ååh nej det är nåt äckligt." De fisketurerna blev inte så långa. Ekolod gör bara saken värre.

I tisdags var det Gröna Lund som gällde. Syskonen Nilsson+en Mayer drog på dagstur till huvudstan. Jag och Josef (de "inte-så-coola-syskonen-Nilsson") inledde starkt med kärlekstunneln. Helt klart en tunnel, men vart var kärleken. Jag blev besviken, trodde kanske att man skulle träffa kärleken där inne. Men det var istället bara läskiga dockor som sjöng sånger som i en skräckfilm. Isak, Ester och Mag åkte allt som rörde sig. Jag och josef myste runt och tog det lite lugnare. Men i slutet av dagen kände jag att för att vinna tillbaka lite respekt från mina småsyskon ändå måste åka några "farliga karuseller". Katapulten, Fritt fall och Jetline (2 gånger)! Jag är lite stolt. Dagen var hur kul som helst och vi vann åtta kg choklad (eller alla utom jag vann 2kg var, men allt erat är mitt aka storasyster). Igår drog Mag hem och jag, Ma, Pa och E drog till Råsunda och tittade på Sverige-Finland. Det var fett men det är verkligen så att hur spännande och rolig fotbollsmatch det är, är hockey ALLTID roligare. Så himla kul att hockeysäsongen börjar snart.


 
Btw jag lyckats med något riktigt skickligt: få en bränna av ipoden och hörlurssladden! Det är int alla som klarar det.

Kommentarer
Postat av: Magda

du klarar allt, ipod bränna, grina för att ett vasstrå rör sig och få panik för att det finns djur i vattnet! du är så duktig!

2009-08-13 @ 12:24:09
URL: http://maggas.blogg.se/
Postat av: Magda

gullebega, jag missade dina sms och samtal ikväll, hade fullt upp med tvspel och födelsedagsfirande av Malin. Hörs imorron! puss

2009-08-15 @ 02:19:24
URL: http://maggas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0