Killer Queen

Det är så himla mysigt att vara hemma. När jag kom hem hade mamma fixat gästrummet (jaa jag har inget eget rum kvar, i samma sekund som jag flyttade var det någon.. jag nämner inga namn .. ESTER som kastade sig in och tog över mitt rum). Iaf gästrummet var fixat som ett hotellrum typ där det ingick ny pyjamas och hotelltofflor. Nästa morgon kom pappa in och väckte mig med frukost på sängen. I måndags hade jag QT-dag med pappa. Jag följde med honom till jobbet och satt där och pluggade några timmar, sen drog vi till farmor och farfar och fikade ihjäl oss. Sen drog vi vidare till Täby centrum och tog den obligatoriska rundan; bläddra bland gitarrer, kolla på sportiga grejer och kolla på snygga kläder. När man åker bil med min pappa lyssnar man på FET musik och dricker MASSA kaffe, och det ingår en musiklektion samt en livslektion. Himla kul att vara med pappa. Igår drog jag, som den seriösa student jag är, och hängde på Nyköpings bibliotek med alla konstiga människor som hänger där. Det var halvkul. Orkade inte med att konstiga människor stirrade på mig, så jag drog hem istället och skrattade åt Ester. Sen var det dags för idol-kväll på stan. Calle, Rahbi och Reza ägde sönder Nyköpingscity. Shiiiit, de kan sjunga. Calle är snygg, men 1.40 lång. Snap. Vi var där i fem sek innan Södermanlands Nyheter kastade sig över oss och ville intervjua oss. Vi liksom ba okej för den här gången typ .. himla jobbigt att vara lokalkändis .. men enligt tidningen "Vi är här för att se Calle säger Rebecca Nilsson. Hon och hennes kompis Ester Nilsson .." Dumskallar!




Idag måste jag plugga, men "snälla Rebecca följ med, vi vill köpa kläder åt dig" så jag drar till Norrköping och äger sönder istället. Får plugga en sväng ikväll istället. Uppsatsen är ångest. Men jag vill vara med min familj, Isak kom hem igår också, så nu är vi HELA familjen hemma. Det händer inte så ofta. Jul är mysigt. Min familj är mysig. Jag är inte så mysig, mest sjuk. Nu packar pappa upp "familjens julklapp"; ett nytt elpiano, så nu har jag inte tid längre. För nu ska vi sjunga diverse superbra låtar. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0