You can't understand that I won't leave 'til we're finished here

Omg. Jag tänkte att jag skulle dra hem tidigare för att hinna plugga, eftersom "det ändå inte finns nåt att göra hemma när alla jobbar och går i skolan". Det har gått sådär. Mycket har hänt, så det kommer bli ett lååångt inlägg. (Mamma, sätt på dig läsbrillor)

I tisdags drog jag till Kungsör. Dealen var "du får låna bilen och vi betalar bensinen om du tvättar bilen, vi betalar tvätten också". Himla oschyssta föräldrar, som ställer sånna krav tänkte jag och drog till första bästa bensinmack. En timme senare, efter ett evigt väntande var jag fit for fight och drog iväg. Jag låtsades att mammas bil var min bil, höjde musiken och flög fram. Vädret här i södern är just nu det bästa vädret ever. Kallt och strålande sol. När jag diggade mig fram längs vägen fylldes jag av en sjuk lyckokänsla, du vet "livet är så himla härligt, allt är så himla bra" o.s.v. Den känslan försvann snabbt är jag hamnade bakom en fet lastbil på den vägen där det inte går att köra om. Men jag kom iaf fram levande. Det var så länge sen jag träffade Magda att jag inte kom ihåg hur hon såg ut. Men när jag hörde den gnälliga dialekten visste jag att jag var rätt. Jag, Mag och Mama Mayer hade QT och gjorde pizza, såg på film och myste allmänt. Sen var det natt, och sen morgon (?). Kvinna som jag är skjutsade jag Mag till jobbet innan jag drog vidare på nya äventyr.

Återigen favvo-väder och återigen lyckokänsla av att flyga fram med bra musik. Till pappas jobb och dricka kaffe. Sen påväg mot tåg körde vi förbi en bil och två gråtande människor. Vi stannade och de visade sig att de just kört på en älg. En mamma och en dotter och båda var helt skärrade. Dottern skulle med samma tåg som mig så hon åkte med oss, så att vi hann till tåget. Ny kompis och jag snackade hela vägen till Stockholm, sen skiljdes vi åt med en kram. Himla härlig tjej.

Att gå runt på stan själv är ändå så himla värt. Men seriöst, att låta mig gå på stan som den fattiga student jag är .. det vore schysstare att skjuta mig här och nu. Det finns så sjukt mycket fina grejer. Jag skulle inte köpa nåt, men alla vet hur det gick. Men jag kan ändå känna mig stolt, eftersom att det var MYCKET jag motstod. Mysa runt på stan och njuta av .. eh .. storstadspulsen. Sen joinade Sara mitt "gäng" och då var det dags för lunch. Så himla kul att träffa henne. Efter en långlunch var det dags för henne att dra och fortsätta plugga. Jag kände ett litet stick av att ""jag borde också plugga", men när jag såg Gallerian locka på mig var det borta lika snabbt som det kom. Jag fortsatte min mys-strosning några timmar innan jag drog mig mot centralen och drog hemåt. Pappa kom och hämtade mig och påvägen hem (i rusningstrafik på e4n) stannade helt plötsligt trafiken. Det var sjukt halt ute, så vi insåg direkt att något hänt. Vi kröp fram i typ en timme. På stället precis där trafiken lättade var det tända ljus, så vi tror att någon dött. Så himla hemskt. Man borde verkligen vara tacksam för att man lever och har det så bra. Som sagt njuta i nuet.

Vi kom hem och hela familjen (förutom luleå-isak) var för första gången samlad. Vi drog till favvo-indisk restaurang och jag åt ihjäl mig. Helt sjukt. Jag åt inte bara min egen mat, utan åt upp alla andras bröd och rester. Jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv. Hem och chilla med Ester och sen avsluta dagen med bubbel-bad och iskall cl. Himla värt att vara hemma.

Idag ställde jag alarmet på nio. Vaknade tolv helt förstörd, visste knappt var jag var. Så planen idag var att plugga (det är därför jag skriver detta, jag gör just nu ALLT för att slippa plugga). Men imorgon är dagen D så jag måste förbereda mig. Men först en cigg, lite kaffe sen kör vi ..

Kommentarer
Postat av: magda

.. sådär... 5 timmar senare har jag läst klart!

2009-12-03 @ 16:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0