Like A Pen

Den här dagen inleddes som sagt med redovisning ala improvisering aka det vi gör bäst. Fick kämpa för att inte somna och dreggla på Bella som satt bredvid mig. Vi överlevde och sprang för att köpa kaffe aka vakna. "Pluggade" stenhårt, like always. Drog hem för att städa, laga mat och fixa allmänt som den härliga hemmafru jag är. Isak drog iväg och kom tillbaka med inte ett (som vi trodde) utan TVÅ syskon! Avnjöt en syskon-middag. Allltså att äta mat med min familj är en upplevelse, det gäller att äta för sin överlevnad. Vi har inte tid att snacka, utan när man äter då ÄTER man bara. Den som sen äter upp först (vilket alltid är pappa, på andra plats kommer jag .. va!?) kastar sig sedan på alla andra "ska du verkligen äta allt", "kan inte jag få smaaaaka" eller "kolla en fågel" ... Vi lät maten smälta och drog sen i samlad trupp mot Stil (typ OS-trupp i matchande OS-mössor som mamma och Ester virkat .. alltså va!? ofta man virkar .. inte helt normalt .. "alltså folk tror att det är töntigt att virka, men det är faktiskt jätteroligt! .. nej Ester det är bara töntigt). Vi tränade järnet och drog sedan hem för att dricka smoothie och äta kaviarmackor aka höjdpunkten med att träna. Nu sitter jag och E i den ökända LAN-raden i soffan och kollar på OS. Nu väntar diverse dusch och sedan framställandet av OS-sängen (då mitt rum är ett kaos av kläder och jag, trots att jag tidigare var hemmafru, inte hann städa där, löser vi problemet genom att bära ut sängen till vardagsrummet för att kunna sova och kolla på OS samtidigt, typ slå två flugor i en smäll!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0