Above And Beyond

Kommer du ihåg den gången USAs navy kom till stan och Hong Kong invaderades av biffar? Det gör jag, som att det var igår. Jaha det var igår. Men nu har de dragit vidare. Vi är lite ledsna, men jag tror vi överlever.
Tiden i HK börjar verkligen lida mot sitt slut, samtidigt som vi måste plugga vill man passa på och få ut det sista av "vår" stad. Livet här är upp och ner, men för det mesta är allt underbart, och ibland på kvällen när man ser alla "storstadsljus" får jag sånna lyckokänslor att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. We will always have Hong Kong. Nu när det börjar närma sig jul, typ, och stan kryllar av juldekorationer är allt, om möjligt, ännu vackrare. När vi snackar juldekorationer snackar vi inte Sveriges maffigaste som i NKs julskyltning, här i HK tar de julskyltning till en ny nivå. Här kan man snacka om att gå all-in, och maffiga, mysiga, underbara dekorationer i kombination med julmusik (min favvo typ) kan det inte bli annat än en hit.
Btw, att skaffa "längre hår" kan vara det osmartaste jag gjort; jag kommer aldrig känna mig fin igen utan mitt underbara, underbara långa hår. Har aldrig känt mig så kvinnlig.
Idag kommer pappa till Hong Kong, och jag slipper campus under helgen utan drar till city på weekend med far min. Ska snart hjula av lycka hela vägen till flygplatsen och möta upp honom. Först måste jag bara packa ihop de saker han ska ta med hem till Sverige; min HK-garderob minskar återigen drastiskt, och jag får leva i HK sista tiden i samma kläder, typ. Men jag har mitt löshår, så jag tror det blir bra ändå. Hej


Kommentarer
Postat av: Ma

Hår växer av sig själv. Ät sunt, stressa inte, ät vitaminer, använd bra hårprodukter, skippa färgning och blekning och toppa håret lite då och då...

2010-11-22 @ 18:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0