Just like Greta Garbo I just want to be alone

Jag älskar helg-mornar när bara jag och pappa är vakna (eftersom vi är de enda som är normala människor, och inte sover i 200 år), dricker kaffe och lyssnar på fet-musik i pappas super-ljudanläggning. Så himla mysigt. Men helgerna går för fort. På helgen kan man liksom göra ingenting med gott samvete. När man bara chillar under veckorna, vilket jag gör ganska mycket nu mellan diverse jobbsökande, får man bara ångest att man inte gör nåt vettigt. Att vänta är inte min stil, det dödar mig. Som det kontroll-freak jag är hatar jag, när jag gjort allt det jag kan, att vänta, att det liksom hänger på någon annan. Aaah. Inte ok.

Till veckan fortsätter förutom väntandet, jobbsökande. Kanske tar en mini-semester till Jönköping för att hänga med Alma. Drar en sväng till Åker för dels viktiga möten, och dels för att hänga med Helena och Hanna och se deras nya lägenhet. Värt. Det gäller att hålla sig sysselsatt för att inte bryta ihop, typ. Paus-läge är inte okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0