I need something to sing about

Är hemma igen efter en underbar Riga-resa med mitt bästa gäng. Har varvat diverse spa-behandlingar med god mat, mys, bad, kaffe, shopping, film, skrattattacker, musik och stickning. Jaaa, jag har nu umgåtts med Ester aka Farmor2 för länge och har tyvärr börjat sticka. Med tyvärr menar jag att det är det enda jag vill göra nu förtiden. Igår kväll växlade jag och Ester mellan stickning, gitarr/sång, film med mamma och pappa och chips&dipp. Och hade den bästa kvällen på länge. När andra är ute och umgås med folk, sitter jag hemma och stickar. Omg, var är jag påväg!? Men jag älskar det.

Har återigen upptäckt, som vi även gjorde sommaren 2009 när vi var i Riga på shoppingresa, att jag egentligen borde varit en en rysk/lettisk kvinna. Päls. Check. Hår i konstig, ungdomlig röd nyans. Check. Leopard på så mycket som möjligt. Check. Snacka mitt land. Den ena har fetare päls än den andra, och jag njuter.

Gick en sväng i Riga-city på fredagen. Tänkte att jag skulle "växa upp" och köpa mogna, "söka-jobb-kläder". Efter att jag grinat färdigt, då detta uppdrag känns lite som att dö lite inombords, slutade det med att jag köpte allt med paljetter och glitter jag såg. 23-årig rebell. You know it.

Alla är hemma, utom Luleå-Isak. Måste nog dra till Luleå inom kort och "hjälpa" Isak flytta aka styra upp nåt med alla mina möbler som fortfarande är där, eftersom Isak antagligen ska flytta söderut, och som jag flytta hem igen. Hela familjen samlad igen. Vilken lycka. Men kanske inte för länge, måste, måste MÅSTE ta tag i mitt liv inom en snar framtid och flytta hemifrån all over again. Men fram tills dess ska jag njuta av livet i Oppeby. Börjar med att ta en fet kopp kaffe i lyx-kaffe-maskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0