Riga dag 3

Jag vet inte riktigt vad jag tankte nar jag bokade klippningstid har i Riga. Jag borde ha lart mig av Magdas "misstag" i Turkiet, men icke sa nicke. Klockan 10.00 sharp gled vi in pa bokad tid, fick borja med att vanta. Nar kvinnan slutligen kom in i salongen skulle hon tvatta mitt har, sa det borjade ju bra. Alska att tvatta har i en halvtimme. Alska ont i nacken for att duschgrejen man lutar pa var asobekvam. Men det var iaf vart, massage i harbotten ar ju aldrig fel. Nar hon tvattat fardigt kammade hon allt har i slickad-bakat-mittbena. Man kanner sig da riktigt snygg nar man pa lettisk-brytande engelska (som sagt man blir som man umgas) ska forsoka forklara hur man vill ha det. "I used to have short (t.o.m. demonstera med handerna) and now I want to have long hair, so if you just could cut as little as possible, just take the .. eh .. broken parts". Jag tyckte anda att jag forklarade ganska bra. Hon sag lite forvirrad ut men sa att hon fattade. Sen borjade hon klippa. Langsammare och duttigare far man nog leta efter. Hon klippte typ 0,5 centimeter, bara pa haret langst ner. Men favorit-delen var nar hon skulle blasa haret torrt. Orka fona i 40 min! Sen blev det annu battre nar hon skulle "stajla" haret. Fram med platt-tang och nan olja och tryck ner haret sa mycket som det gar sa ar vi good to go sa att saga. Jag som ALSKAR platt har. Jag har iaf sett ut som en drankt katt hela dagen med slickat, spikrakt har. B-e-a-utiful. Men 250 spann var det ju vart att fa haret tvattat och sen torkat igen (?). Far anda ta och toppa mig i Sverige sen.

Under dagen har vi varit pa det storsta shoppingcentret i Riga. Det var stort. Alska att aka taxi och vara livradd for att do. Men vi overlevde den resan ocksa. Val framme pa hotellet dackade jag pa sangen. Vacktes dregglande nar det var dags for middag. Kasta sig ut for att kopa en ny resvaska for att fa med oss shoppingfynden hem, ata pizza, dricka kaffe och avsluta kvallen pa varat favvostalle "interneta cafe".  

I morgon ar sista dan har i Riga. Planen ar att strosa. Alska det. Vi ska strosa runt i gamla stan. Kullersten, massa grander och mysiga kafeer. Kinda cosy jao.  Sen bar det av mot Sweden.




Livsnjutare med platt, spikrakt har i Riga

Kommentarer
Postat av: duvetvemmagga

skrattade seriöst högt på jobbet när jag läste om din frisering aka tvätt och fön :) hahah! hörs imorron! puss!

2009-07-04 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0