Svennebanan

I går var det hårt. Eller inte. Kvällen inleddes med en sväng på stan med Mag och Mal. Sen handla hamburgare med diverse tillbehör och dra till B. Äta chips, gul vattenmelon och dricka CL. Höjdpunkten på hela kvällen var helt klart akvariet, härlig skräck-förtjusning is the way to go. Börja grilla. De andra kom lagom till maten. Äta ihjäl sig. Mag och jag som inte ville missa hela kvällen gick fem meter sen var vi i södra hamn. Rocka loss, typ, till "aaaasbra artister". Vi pallade inte hela utan gick och tittade på de som hoppade bungy-jump istället. Himla fett, men jag kände att hoppa med klänning kanske inte är det smartaste man kan göra. Nån annan gång helt enkelt. Vi stod och stirrade fascinerat tills vi fick ont i nacken, då gav vi oss iväg på uppdrag "ta ut pengar som vi kan bränna". Ta ut pengar, gå tillbaka och bränna. Eller inte jag. Magda gjorde allt för att vinna på choklad-hjulet, men tyvärr ingen lycka denna gång. När klockan slog tio (?) kände vi att det fick vara nog. Okej Magda skulle upp tidigt idag för att jobba, men jag, jag är bara gammal och trött. Vi stannade på statoil på vägen hem där jag brände mina pengar; CL och nya numret av Chic. Omg jag är en halv-rolig människa.

Idag väntar lunch på stan med Sara, dagens enda roliga grej. När Magda slutar jobbet är det STÄDNING som gäller. I morgon rullar bilen mot södern och då ska allt vara packat, och lägenheten ska skina som en veckopeng. Det blir en lång dag, kväll, natt.

 

Kommentarer
Postat av: cattis

i like your blog!

2009-08-07 @ 03:06:06
URL: http://cattis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0