This is my one and Only voice So listen close, it's Only for today

Tillbaka i storstan aka Luleå efter hårda dagar i byn. Älska att chilla runt med härligt gäng. Kom till Sangis på torsdag kväll då var det bara att kasta sig till Sangis kyrka för att träna inför "konserten" på fredag. Älska att sjunga, älska stämmor. Efter tre timmar hård sång, man känner att rösten inte är var den en gång var, var det dags för korvgrillning och fotbollsmatch. Me and my crew aka mina syskon var de som gav upp först en efter en, Isak var den enda som försvarade familjehedern. Fotboll är inte min sport, ge mig bara hockey. Tillbaka till farmor och farfars sommarhus, sova som en stock, upp igen, åka till metropolen Kalix för att shoppa järnet. Ge mig en affär, jag hittar alltid nåt. Tyvärr missade vi den nya rulltrappan aka den enda i stan som det "har stått så mycket om i tidningen". Tillbaka till Sangis äta mat på altan i sol, svida om, åka till kyrkan på genrep och fixa fika. Kyrkan blev fullsatt och vi ägde den. Min pappa är min idol, han är den coolaste musikern jag vet. Vi "ungdomar" dvs alla under 40ich drog till Sibylla. Det är tydligen där de coola hänger, och vi ville inte vara sämre. Äta korv  med mos är kul. Älska att träffa släkt, nära som avlägsen. De coolaste ca 30 personerna drog tillbaka till farmor och farfar och fikade igen. Josef och Isak drog sig undan "för att de var så trötta och ville sova" aka spela dator. Sen var det dags att sova, vakna, packa ihop och dra hem till Lule. Nu sitter jag, Ester och Magda i varsin soffa med varsin dator i knät. Vi orkar inte ta tag i den här dan än, men jag har hört nåt rykte om att åka till stan, vi får se hur det hela slutar. Later

Btw älska matchande gäng


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0