Riga-update dag 1

Alltid nar jag, mamma och Ester aker nanstans ar det alltid nan som kor den gamla klassikern "ar du deras mamma!? jag trodde ni tre var systrar". Den har gangen hann vi inte ens lamna landet innan det skedde. Redan pa skavsta var det en harlig kille som slog till, sa att saga. Aven "Det maste vara en san vacker mamma for att fa sa vackra dottrar" drog han till med. Men daaah, vi vet! Flygresan tog typ en sekund: nagra korsord, nagra harliga latar och lite radlsa for oron-ont sen var vi framme. Alska att vara livradd i mini-buss hela vagen till hotellet, men vi overlevde. Saklart var det nagot som kranglade med varan bokning, men det fixade mamma galant och vi fick ett fett rum med skonaste sangarna ever.

Dagen har spenderats med att shoppa sonder Riga-city. Om man sager sahar, kladstilen har i Riga ar kanske inte den vackraste jag sett. Om man tanker sig Sverige ala -93 typ. Men det finns anda en del godbitar. Jag som ar en leopard-sucker har hamnat i leopard-himlen.  

Ester leder shopping-tavlingen, mamma ar pa en stark andraplats medan jag ligger sist(!) Jag tror dock att i slutet av denna resa har jag visat var skapet ska sta. Ester har redan, efter forsta dagen, handlat upp sina fick-pengar. Jag ligger lite efter, och har lite kvar, men sen far man borja anvanda egna pengar och det ar ju inte lika kul. Det basta ar ju som sagt att branna sonder andras planbocker. Men jag har ju diverse sparkonton och fonder att ta ifran. Alska att spara ur och handla upp mina livsbesparingar pa tajta leopardtrikaer. 

Nu sitter jag och E pa ett internetkafe, som de datanordar vi ar. Alska blask-kaffe, svettlukt, fettigt tangentbord och datanordar sa langt ogat kan na. Vi ar hemma kan man saga. 

Imorgon fortsatter aventyret so to speak. Livet leker pa semester. 


Ester har bilderna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0