Back and forth through my mind Behind a cigarette

Mysig kväll med mysig familj. Grilla, sitta ute på altanen, skratta, äta rejält, dricka kaffe, äta jordgubbar som jag och josef plockat (josef plockade en), kasta freesbee, tända ljus och lyssna på regn. På tal om regn, jag har hört att det ska bli galet regn hela veckan, typ risk för översvämmning. Kunde man förvänta sig nåt annat, Magda har ju semster.

"SMHI har utfärdat klass 1-varningar för stora regnmängder i Stockholms, Södermanlands och Uppsala län, samt för Gävleborgs kustland. En klass 1-varning innebär väder med ”vissa risker för allmänheten och störningar för en del samhällsfunktioner”. – De lågtryck som går på just den här banan är kända för att ge väldigt mycket nederbörd, säger Jan Näs. – I Stockholmsområdet kan det säkert komma dryga 50 millimeter bara på ett dygn, säger han."


Det bästa är att Ester ska åka hem från stugan i morgon med sin moppe, good luck with that! Vattengliiiiid!

Fick hem mitt arbete förut, tryckt som en bok typ. Ser helt sjukt proffsigt ut, kan inte fatta att jag skrivit det. Tror fortfarande att något måste blivit fel längs vägen och att de skrivit in fel betyg. Jag, Ma och Pa snackade lite om framtiden nyss. Jag kan inte fatta att nästa sommar är jag färdig! Då har jag läst fyra år på universitet, jag som fortfarande tror att "jag kan ju inget, jag är ju bara ett barn". Det kommer bli skapligt lätt att söka jobb då "Hej, jag heter Rebecca jag är 22 år och har en magisterexamen i sociologi men ingen relevant arbetslivserfarenhet". Som en handske. Redan nu har jag ju en kandidatexamen att ta ut om jag vill. Det är sick. Man börjar bli uppåt åren så att säga, typ.

Imorgon ska vi dra till Uppsala. Släktkalas, wiihoo eller nåt. Men det blir säkert roligt. Men orka med min tajming som jag aldrig har. Hinner inte träffa Magg nåt den här veckan, jag som har massa presenter till henne från Riga. Och nej, jag tänker inte säga vad det är Magda, du får se när jag kommer till Lule.

Hittade just en gammal, men härlig, bild på härligt gäng



Kommentarer
Postat av: magda

säg!!! schyrra!!!!! ;)

2009-07-08 @ 23:54:58
Postat av: ester

jaaaa å emelie kommer dööö "/

2009-07-09 @ 10:35:54
URL: http://esni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0