Farmen IRL

Jag älskar att vakna upp (utvilad helst) och upptäcka att det är sol ute. Äta de obligatoriska två mackorna och dricka den obligatoriska juicen (när man är hemma är den dock ofta färskpressad till skillnad från euroshopper i Luleå) sen göra sig en kopp kaffe i kaffemaskinen och sen släpa sig ut på altanen ful som stryk för dagens första cigg. Det där med ful som stryk är ingen överdrift, på med solbrillorna så att ingen ser att det är jag, typ.

Funderar på att ta tag i mig själv idag. Jobba nån timme eller två och sen kanske, hör och häpna, höra av mig till någon! Vart är M när man behöver henne? Att bo med sin bästa kompis gör en tyvärr ganska osocial, man behöver ju inte anstränga sig för att umgås med någon...

Väntar med spänning på att få tillbaka c-uppsatsen. Vi skulle fått betygen igår, men helt chockartat, eller inte, fick vi det inte. Att vänta med spänning är det vi sociologiprogrammet gör bäst, eftersom det är det enda vi gör. Uppdaterar mailen hela tiden, hjärtat stannar varje gång, men än så länge no luck.  

Nu ska jag gå och jobba i min farm, inte facebookfarmen, utan den IRL. Tyvärr kan man inte anställa någon att göra ens jobb och ändå få betalt, utan här är det ens egna blod, svett och tårar som gäller.

Kommentarer
Postat av: magda

Du får lära dig den hårda vägen gumman. jag har redan passerat det där och kan därför ha min fejjan-farm.

2009-06-16 @ 11:20:02
URL: http://maggas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0