I want to ride my bicycle

Nu är vi i Borås. Har dragit den obligatoriska kaffen på stan. Ester pallade tyvärr inte den här gången.

Resan hit var ett äventyr i sig. Vi kom iväg typ två timmar senare än planerat, är nån förvånad när det gäller den här familjen!? NEEJ! Nån gång efter Norrköping, lutades mot nån av the bros, njutande av livet, inne i musik-dimman, dräglandes, väcktes jag tillbaka till verkligeheten med ett ryck. "ESTER, tog du med påsen med min necessär!?". "Näää du tog väl den?". MF, nä det gjorde jag inte. Började typ grina. Jag är inte såå ytlig som det låter, men hallå en helg utan smink, hårspray och dylikt när man ska vara bland folk är inte sååå kul. Pappa aka räddaren på den vita hästen ryckte in "Det är lungt Rebecca, pappa är ju med". Vi stannade i Linköping och åt på Burger King, halleluja för södern, och kastade oss in på hm och köpte upp allt de hade typ. Så nu har jag ALLT smink nytt. Älska att det var mot mammas "principer att bidra till smink, naturligast är finast"! Kastade oss också in på apoteket och köpte ett antal krämer till känsliga hudar i den familjen som också glömts hemma. Vid det här laget kände jag mig lite dum att mamma och pappa betalade allt. Men min mamma är inte att leka med. Hon avslutade stress-akut-shoppingrundan med att köpa en spik-matta(?). Den är ju himla bra att ha med sig på semestern .. Den ska provas när tillfälle och ork infaller samtidigt.

Älska den här resans soundtrack: Queen - Jazz. Love it. Love track one, jao. Allsång. Dock får jag och pappa inte lyssna aka dunka så mycket som vi önskar (tack för hörlurar och iPod) då mamma menar att tystnad är "som bomull för öronen". Klassiker i våran familj, ingen vet vad hon menar, men det låter djupt.

Nu chillar jag och Ester på vårat eget rum. Vi har varit här i ca en kvart, men det är redan KAOS. Vi två är ingen bra kombination... Imorgon ringer klockan tidigare än den gjort på hela den här sommaren, klockan åtta är det frukost. Klockan nio rullar vi vidare mot Borg, GöteBorg. B-e-a-utiful!   

Kommentarer
Postat av: duvetvemmagga

sno spiken till luleeeee

2009-06-26 @ 17:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0