Like a glove

Jag tar tillbaka det där med "det finns inga dåliga väder..". Kastade mig ut för att rensa rabatterna, hann rensa ca en meter (och såg på den metern mer äckliga insekter än jag sett i hela mitt liv) sen fick jag kasta mig in för att ta skydd från regn. Jag och mamma har istället rivit lite diverse grejer, jag med mördar-hammare och hon med crazy-vass-såg. Vi rev typ allt som kom i vår väg. Sen spacklade vi igen de hål vi "råkade" borra i väggen. Så här händig har jag inte varit i hela mitt liv, till och med magda hade varit stolt över mig om hon sett mig. Pappa kom hem och frågade vad vi höll på med. "Vet ni ens hur man gör?". "Men daaah pappa, vi har ju sett roomservice." Imorgon ska det målas så att det står härliga till.

En nackdel med att vara hemma är att mamma och pappa GÖDER MIG! Det är ingen måtta. God mat heeeela tiden. Jag har gjort ett godis- (eller okej, chips och dipp-)löfte med mig själv; bara på helgerna eftersom det är det godaste jag vet, men tyvärr inte det nyttigaste. När vi var och handlade tidigare kom de på att vi ska myskväll och då måste man ju ha chips. Jag, den ansvarsfulla storasystern, sa "Nej, sånt äter man ju bara på helgen". Då kom Ester på "Men, det är ju typ fredag idag eftersom det är typ lördag imorgon". Jag känner att mina småsyskon inte har den respekt för mig som jag förtjänar. Mitt ord borde vara deras lag. Något måste göras åt detta. Tyvärr har jag inte längre den fysiska fördelen på min sida, då alla tre syskon är både längre, större och starkare än mig. Mina glansdagar var för typ 15 år sen när det räckte att titta på de små glinen för att de skulle börja darra. Länge sen, men jag minns det som igår. Those were the days of my life.  

Kommentarer
Postat av: ester

himla konstigt eftersom jag inte ens var på ica .....

2009-06-18 @ 22:46:04
URL: http://esni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0