Ogräs aka mission impossible

Rensa ogräs är kul. Att vara trädgårdsmästare är inte en dans på rosor så att säga, känner mig redan nu efter ca två dagar i tjänst öm i hela kroppen. Hur ska det här sluta. Behöver inte köpa träningskort nu under somamren iaf. Det är ju nåt positivt.

Vad hände med mitt nya nyttiga liv som skulle börja igår. Min familj är inte direkt som alla andra. Jag och mina syskon ser hemlagad mat som lyx, medan restaurangmat är vardagsmat. Nåt har gått snett längs vägen. Men det är kanske inte så konstigt då mamma och pappa jobbar RÄTT så mycket. Jag försökte verkligen igår, höll ett långt tal om att vi måste skärpa oss, men det gick sådär...  Men mitt tal var dock inte helt förgäves, ikväll ska vi göra hemmagjord sushi aka hela familjens favoriträtt. En sushimaster aka killen på sushistället i stan, sa en gång till mig att för att kunna kalla sig sushimaster måste man ha gjort "minst en miljon bitar, jag blir så himla arg på de där receptböckerna som säger att man kan göra sushi hemma bara sådär, det är inte så lätt". Isak gjorde några provbitar nyss och om jag säger så här, det verkar lovande. Sushimastern verkar ha ljugit för mig, undrar om det var för att jag och min familj är hans trognaste kunder? 

Nu kallar ogräset igen. Kötta typ en timme till, sen får det vara nog för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0