orka sova

Jag och E sitter på en rad i köket och lanar typ. Orka sova, himla jobbigt att borsta tänderna och sånt. Ååååh.

Snackade just med Magga-skalle, härlig tjej det där. Det är bra att hon är i Luleå och håller ställningarna när jag är här hemma. Lite tråkigt dock att det är ungefär 100 mil bort.

Jag råkade höra när två tjejer snackade förut. En snygg, blond typ 21årig tjej med lite norrländsk brytning och en lite mindre attraktiv, mörkhårig tjej på cirka 16 jordsnurr från dalarna stod utanför vårat hus. Den snygga tjejen rökte, medan den mindre snygga tjejen räknade sniglar.  Samtalet löd typ såhär:
Konstig  tjej: Alltså, kan man röka en hel cigg i ett bloss?
Snygg tjej: Ja, jag tror det om man typ har rökt i 40 år, men det lär ju va asäckligt
Konstig tjej: Ja, typ som du. Du började ju röka för minus 20 år sen. Ja, jag vet att du inte är tjugo, men jag orkade inte räkna. Okej för minus 39 år sen. Va? Näää eller, nää då skulle du ju va ett
Snygg tjej:  Men NEJ ELVA! ... va?
Sedan följde en obehaglig tystnad. Båda kollade lite osäkert åt varsit håll, sen gick de in.

Det bästa med att komma hem över sommaren är att man känner sig OTROLIGT välkommen. I samma sekund som jag flyttade hemifrån, för typ fyra år sen, var det en syster som kastade sig in i MITT rum som hon nu tror är hennes. Nu när jag kommer hem har alla rum möblerats om; ett är bibliotek, ett är datarum och så vidare. Jag har alltså ingenstans att sova. Jag fick välja att sova i ett tält på gården, i bubbelbadkaret eller i Esters rum. Tyvärr var alla andra ställen upptagna, så det fick bli Esters rum. Och kvinnan har så mycket grejer på golvet (konstigt att det mesta är VÄLDIGT likt samma grejer som jag tog med hem över sommaren!?) att det inte får plats nån mer säng, så vi sover i samma 120säng. Jätte mysigt, verkligen. Vissa breder ut sig mer än andra...

Nä nu måste jag ta tag i den här natten och kasta mig i säng innan E så att jag får nån plats. 

Kommentarer
Postat av: ester

du är int välkommen att sova i min säng längre pucko (VEM SÄGER PUCKO?!) du kan gott sova på gräsmattan me alla sniglar.

2009-06-17 @ 00:20:23
URL: http://esni.blogg.se/
Postat av: Snygg tjej

förlåt, jag tar tillbaka allt. ditt rum, din säng och alla svettiga kläder på golvet är typ det bästa jag vet. btw jag och pappa har redan räknat alla sniglar. typ 9 bara på första trappsteget.

2009-06-17 @ 00:22:35
Postat av: magda

karra är gott

2009-06-17 @ 00:33:25
URL: http://maggas.blogg.se/
Postat av: katrin

haha, jag brukar blåsa upp luftmadrassen uppepå alla grejor på golvet, det funkar också ^^

2009-06-17 @ 02:13:21
URL: http://katrin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vet den där känslan med att flytta hem eller komma hem för en stund när man inte bott hemma. Alla planerar efter en så man ska hinna ses. Dom lagar mat, dom kör runt en på stan. Man känner sig som en kändis. När man bodde hemma var det bara tjat gnat och gnäll. Mycket bättre att bo borta och komma hem och bli uppvaktad.



Ps, stå inte för nära dom dära tjejerna när du står ute och röker. Det kanske smittar!

2009-06-17 @ 14:31:42
Postat av: Josefina

Tittar in för att kolla läget och att säga hej =)

2009-06-17 @ 14:34:04
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0