Thunderbolt and lightning, very, very fright'ning me

Det var en härlig dag igår. Mys med familj. Idag har däremot varit en rätt så död dag, har inte gjort många knop så att säga. Höjdpunkten var när vi åkte till Södertälje för att handla mat, där har ni nivån. Nu sitter vi alla syskon i sofforna med varsin dator i knät, jag gillare, aka det sociala gänget. 

E fick nyss stearin i ögat, va? Vi var ute och fotade en sväng. På vägen in igen skulle "duktiga ester" blåsa ut ljusen på altanen. Jag gick in i förväg, jag tänkte att detta uppdrag var något hon skulle klara själv, men ack så fel jag hade. En sek senare kommer hon inspringande "aaah, jag har fått stearin i ögat". I hela ansiktet skulle jag säga. Sen fick jag gå ut och släcka ljusen, eftersom hon tydligen inte klarade det själv. Skickligt, vissa har mer skills än andra.

Snackade med Albin tidigare, åååh jag saknar mitt luleå-crew! Härligare gäng får man leta efter. Jag ångrar inte en sekund att jag flyttade till Luleå. Det är egentligen L-I-T-E för mycket vinter för min smak, men det är det värt. Jag har ett varmt duntäcke, fjällrävenjacka och kärleken från mina vänner som värme. Oooh that's deep. Nykpg är inte helt fel det heller, men jag saknar "mitt vanliga liv" if you know what I mean.

Jag vill inte att den här helgen ska ta slut. Det är så skönt att glida runt med mjukis, kamera, solbrillor och en härlig familj vid min sida. Men på måndag börjar "allvaret" igen. Ska måla sönder. Det värsta är att jag efter en vecka i tjänst har sån sjuk smärta i halva min "vältränade" rygg att jag i vissa rörelser måste stanna upp för att det känns som det brinner i ryggen. Min arbetsgivare kör hårt med mig kan man säga, eller är det jag som är klen, klenare, klenast!? Kanske måste sjukskriva mig. Det skulle vara nåt. Undrar vad vi har för kollektivavtal? Måste kolla upp saken. Sjukskriven med full lön vore nåt.


det är inget fel på utsikten in the Stuga.


Nä, nu måste jag äga E på bouncing balls. See you


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0