Jul I Betlehem

Tre månader idag, och är nu inne på sista veckan i Hong Kong. Helt galet vad tiden har gått fort. Mycket som ska hinnas med nu innan det är dags att dra vidare på vår underbara resa. På samma sätt som jag längtar till måndag (då vi inleder resan med ett kort stopp i Singapore) för att då är den sista jobbiga veckan över, längtar jag verkligen inte eftersom att det då betyder att vi lämnar HK. Och det är ju ändå så, att hur konstigt/jobbigt/onormalt allt än är här, är det ändå alldeles, alldeles underbart. HK har ju ändå under de senaste tre månaderna varit mitt "hem" där jag haft min vardag.

Hade vår sista lektion i HK idag. Photo essay presentation. En fyra timmar lång lektion som nästan tog knäcken på oss, men vi överlevde och drog vidare till vår homie Aaron från Mainland som bjöd oss på kinesisk middag. Så himla gott och han är så himla gullig! Så gullig att vi alla tre svimmade flera gånger om. Hade just besök på mitt rum av två gulliga tjejer på min våning. Även de så gulliga att jag typ svimmade.
1 dec. Känns inte riktigt som det. Såg bilder från Nykpg, och jag kan inte fatta att det är vinter. Ni fryser, jag svettas. Lyssnar på julmusik lite då och då för att försöka få nån slags julkänsla att infinna sig, det år sådär. Vi drack glögg och åt pepparkakor från IKEA (tack gode Gud för IKEA) härom dagen. Mysigt, men det fick oss att längta hem. Blev lite nedstämda men kollade sen på "En prinsessas dagbok" 1 & 2, och efter det var vi back on track!
Imorgon är det dags att dra till flygplatsen och möta upp det fjärde och sista besöket i Hong Kong. Nu är det dags att sova så jag orkar plugga lite imorgon.
Konståkning i ett köpcenter i Kowloon Tong




I love and miss you


Kommentarer
Postat av: ester

<3

2010-12-01 @ 18:56:52
URL: http://esni.blogg.se/
Postat av: Ma

Lycka till på resan.

2010-12-07 @ 08:09:24
Postat av: lovisa

Godmorgon:D

2010-12-07 @ 08:26:12
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0