Langkawi

I Langkawi efter galna dagar i Kuala Lumpur och Penang. Inledde som sagt i Kuala Lumpur med sightseeing. Värd stad, dåligt väder, men ändå värt. Såg coola hus, höga torn, lekte med ormar, körde formel1-simulator och myste runt allmänt. Försökte boka flyg till Penang, gick sådär så det slutade med att vi tog buss. Bussen hade de skönaste säten jag någonsin sett på en buss. Underbart. Var bara nära att sluta i katastrof en gång när B och D skulle på toa under ett stopp (ingen fattade hur länge, varför). Jag, som den ansvariga mamman jag är, stannade vid bussen då jag kände på mig att busschauffören skulle dra när han kände för det. Tur var väl det. Han tänkte dra, jag sprang SPRANG och hämtade mina förvirrade resekamrater och trots sura miner från ALLA på bussen, överlevde vi och kunde fortsätta den galna resan. Vi anlände till Penang (Ester och Mamma, dit MÅSTE vi åka på nån av våra ökända shoppingresor; de hade till och med forever 21!!) Vi åt, strosade, och skulle sedan hitta ett ställe för att sova några timmar innan det var dags att ta tidig båt till Langkawi nästföljande dag. Det var fullt ÖVERALLT. Menar de allvar. Vi hittade tillslut det b-igaste hotellet i Penang; Peking Hotel. Tips; sov inte där. Vi hade iaf tak över huvudet och kunde typ levande dra vidare mot båten nästan dag. En tre timmar lång båtresa. Helt ok för oss som inte var sjuka, mindre kul för Dilek som mådde halvbra. Kom till Langkawi, jag säger bara UNDERBART. Vi bor typ på stranden. Och vi har nog ändrade planer. Blir jul här i Malaysia. Trots att vi låtsas vara backpackers (går sådär med det) känner vi att vi behöver nåt stabilt och vill därför vara här ett tag så vi verkligen hinner njuta av det. Så vi stannar nog här till den 25 och flyger då direkt till Bangkok och firar nyår där. Men inget är bestämt 100 än, det är liksom inte vår stil; vi tar det lite som det kommer.
Nu är det plugg-kött som gäller. Två uppgifter ska in i dag, en imorgon och en 23:e. Sen är det verkligen semester! I can do it. Kötta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0