Från Och Med Du

Riktigt bra dag idag. Drog halvdöd till Stockholm imorse. Om vi säger såhär, en gång var jag pigg och den gången var inte idag. Överlevde resan och anlände till den bästa staden i Sverige. Mötte upp Sara för en av våra 5-timmars luncher. "Oj är klockan så mycket", S kastade sig vidare medan jag strosade runt och njöt av det fina vädret. Riktig QT med mig själv. Men en fråga, som du kanske vet så har jag en viss ... eh ... passion för kläder och snygga grejer i allmänhet. Jag strosade alltså runt i några timmar för mig själv, provade snygga kläder, klämde på snygga grejer och drömde mig bort. Men köpte jag någonting? Öööh ja. Och nu till det bästa av allt; jag köpte varken kläder, eller snygga saker i allmänhet utan jag köpte förvaringslådor! "Jag måste sortera bland mina smycken, såhär kan det inte se ut". Om inte det är vuxenpoäng (nästintill tråkigaste-personen-ever-poäng) så säg. Insåg mig besegrad av mogenheten och drog mot t-centralen och mötte upp Jessica för en "köp-kaffe-gå-och-prata-samtidigt-så-vi-inte-missar-våra-tåg". Verkligen jättekul att träffa henne också. Kort, men värt. Ofta går det alldels för länge mellan gångerna man träffar alla härliga männsikor. Kom hem till samlad familj, sjöng några sånger med lill-ester, hade några n.d.u. (nära döden upplevelser) när E övningskörde, lagade mat till min mamma, diggade in ester-bengt-jamsession och bara allmänt njöt av att vara hemma, med en kaffe i handen såklart. 

Btw, jag hörde om en tjej som läst fyra år på universitet, som inte hade en enda omtenta eller en enda komplettering under hela sin studietid. Då hon idag fick tillbaka den sista uppgiften och den var godkänd kallas hon numera för 100%ig. Himla skicklig tjej. Ja just ja, det var ju jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0