It's in the dreams where things are like they should.

Jag vet inte riktigt vad som hänt med mig. Söker ju jobb nuförtiden. Dricker massa kaffe, tar pauser för att sticka (?), för att fylla på mat till fåglarna ute (?) och pratar massa med mig själv. Jag är ganska konstig. Tur att min familj kommer hem nån gång på eftermiddagen och räddar mig från mig själv. Idag kom mamma och "räddade" mig med att dra med mig på ett pass medicinsk yoga. Jag och Ester klädde oss för fet-svettasihjäl-träning. Äntligen tänkte jag och så sladdade vi iväg. Har varit på yoga några gånger innan, det är liksom inte flås-jobbigt utan mer "Omg, jag är så himla stel" och "Varför darrar jag i alla muskler jag har" aka ganska jobbigt. Men det här. Passet var 1,20 långt. Ungefär 50 min gick ut på att ligga ner och andas. Den resterande halvtimmen handlade om att göra små rörelser mestadels sittande, typ rulla huvudet i en liten cirkel. Det var inte asjobbigt. Innan passet började fick man mysa in sig i en filt med lugn stämningsfull musik och levande ljus. Ester, jag och mamma lade oss i en familje-rad. Vi hade legat där i ca 2 min när jag hörde "sov-ljud" från Ester. Jag fick kämpa för att inte bryta ihop av skratt. Jag tror att samtliga i lokalen hörde att hon sov... När passet började blev jag tvungen att väcka henne. Hon vaknade med ett ryck, och såg förvirrad ut, innan hon samlade ihop sig och låg kvar och andades i en halvtimme medan instruktören snackade med djup, harmonisk röst så att hon nästan somnade igen.

Det är tur att Magda, Ida och Vicky anländer till Sverige imorgon så att jag kan umgås med någon i min egen ålder och inte tro att jag är 83 år. Har iaf mellan de olika pensionärs-aktiviteterna haft diverse långa samtal med härliga vänner. Jag är så himla glad och tacksam för mina underbara vänner. Trots att livet går vidare och vi inte längre bor i samma stad håller det i sig liksom. Härligt.

Det bästa med att bo hemma är att man kan avsluta varje dag med ett varmande bubbelbad i älsklings-bubbelbadkaret. Det är exakt vad jag ska göra nu. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0