A feeling I felt before

Älska att gå upp kvart över sju. Nej. Men eftersom det är Magdas sista jobbdag och kvinnan har med fika till halva Luleå var jag "tvungen" att skjutsa henne.

Gårdagen gick i vildmarkens tecken. Klockan ett inleddes äventyret med diverse sportiga aktiviteter, vi hann med både fotboll, lacrosse och amerikansk fotboll. Höjdpunkten var rökpausen. Man märker att man inte har nån rutin i livet just nu. 45 minuter in i sportandet blev jag tvungen att gå hem och äta för att överleva, för jag hade glömt att äta lunch(?). Jaja, hem och äta och på det igen. Favoritpromenad i repris med Albin, men den här gången kastade vi oss in i galen skog med vita tygskor. Hamnade på en byggarbetsplats, och återvände då till Porsön. Då var det dags för den dagliga gungningen. Nya hängstället, men man kan bara vara två i gänget eftersom det bara finns två gungor. Det blir jobbigt när de andra kommer tillbaka. Jag tror att Bella och Dillis kommer idag, wiie.

När Mag slutade jobbet var det storbak som gällde (till ovannämnda avslutningsfika på jobbet). Försökte smita undan, men hade ingen bra anledning så jag hjälpte till som den goda husmor jag är .. (?) Efter både bak och middag fortsatte vildmarkslivet vid ett träsk (?). Dricka kaffe som man grillar i eld typ, titta på folk som fiskar, hålla i fiskespö, lukta brasa. Men det var mysigt.

Nu måste jag börja väcka Isak så kanske han vaknar om tre timmar..

You get knocked down, get up again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0