Hejdå Hagga

Helt klart värd helg. I fredags var det mys på stan med mys-magga. Sen drog jag till B och D, vi drog vidare till stuk, det var kul.

Igår eftermiddag drog vi till Bs stuga utanför Älvsbyn. På grund av .. eh .. "dålig planering" blev det lite stressigt, kasta mig in i duschen, se ut som dränkt katt och jag packade endast med regnbyxor (hur ofta använder jag regnbyxor!?) och tandborste. Kvällen var hur mysig som helst. Kräftor, räkor, bastu, bad i älven. Såg näcken, ja just ja det var ju jag. Trodde inte nakenbad var min stil, men det var det tydligen. Har man inte med badkläder får man göra det bästa av situationen. (fyi det var kolsvart ute). Efter det äventyret var det chill som gällde. Alltså det finns nog inget mysigare än att vara .. eh .. helt uppvärmd, nyduschad, i mjukis och ligga och snacka. Tyvärr var jag inte den socialaste på stället, utan somnade hela tiden. De andra försökte få liv i mig igen på olika sätt, det bästa försöket stod Malin för: hålla "nerostbågad-hand" under min näsa. Vakna till liv, skrika argt, somna om igen. Det blev inte så sent för mig. Vakna, äta frukost, åka hem. Komma hem, kasta in grejer, våldgästa Bella och Dillen (+Gabriel). Där stod frukosten framdukad och det luktade nybakt bröd. Mysa där. Btw, vissa människor borde skjutas, helt seriöst. Vissa saker har hänt, när jag så mycket som tänker på det får man lust att .. ja ... skada. Vi drog vidare ut och barnen kastade amerikansk fotboll medan mammorna (jag och bella) satt vid sidan av och vaktade. Albin joinade och vi drog till Sillen och Jocke. Dricka kaffe, äta vattenmelon och bli upprörd över ovannämnda idioter.

Nu håller Magda på att packa ihop sina sista saker. Om en och enhalvtimme ska jag skjutsa henne till Kallax. Seriöst, då flyttar hon. Det är inte så smart att vara övertrött och känslig när ens bästis ska flytta, tips från coachen (jag har redan gråtit en gång). Det blir en sorglig kväll. B, D och G får ta hand om mig...

Whatever.


Kommentarer
Postat av: magga

du är min favvo

2009-08-31 @ 00:25:25
Postat av: Malin

Trodde du gillade ostbågar. Du åt ju typ upp hela skålen. ;)

2009-09-06 @ 11:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0