Fireflies

Älskling jag är hemma nu! Kastade mig från blask-äckel-väder i Norrland igår hem till södern. Där väntade 25 plus och strålande sol, trots att klockan var 21. Himla konstigt att det kan skilja sig så mycket.. Mamma hämtade upp mig på arlanda och vi drog mot sthlm. TGG för 7elven-brownie. Då lill-ester var på konsert var det vi privatchaufförer som fick vänta. Vi "strosade runt" med varsin coffe-to-go i hammarby sjöstad. Himla fint ställe. Jag längtar till den dagen jag vinner några miljoner på triss och köper mig en fet sekelskiftslägenhet i city, men obs man måste leva i nuet. Det är min nya grej, njuta i nuet. Iaf, vi myste runt och drog oss senare mot fryshuset. Vi hade inte behövt betala för konserten utan hade kunnat stå utanför och hört lika bra. Jag diggade några låtar, sen joinade Ester med vän vårat coola gäng och jag tog oss hem, snabbare än blixten, sicksackande mellan filer, living on the edge. Typ.

Det är så himla mysigt att vara hemma. Du vet, när jag kom hem igår så känner man "hemma-lukten" och sånt. Det var ändå himla länge sen jag var hemma, typ sist var i somras eller nåt. Har ännu bara träffat halva familjen, den andra halvan har ett liv aka tider att passa som gör att de inte släpper allt och skiter i att sova för att träffa mig. Va!? Kretsar inte allt runt mig!?

Det bästa med att vara hemma är spelandet, sjungandet och kaffemaskinen. Ester spelar, jag sjunger och vi båda dricker kaffe, så värt. Esters nya gitarr är btw det snyggaste jag sett! Kvinnan drog just till skolan och jag ska ta tag i mig själv aka put on a face och dra ut på äventyr. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0