Consider the blonde hair your warning

Okej. Idag kan ha varit den längsta dagen i mitt liv. Hela dagen har varit en lång väntan. Först köa ute, sen köa inne, sen vänta och sen köa igen. Men nu har vi iaf köpt en skidresa, himla kul. Jag är asladdad!

Kön var en upplevelse i sig. Alla har snackat om att det är en "rolig grej". En grej var det helt klart, men rolig? Vi kom dit lite förvirrade och intog vår plats. Vi ringde in förstärkning som kom med både stolar, filtar och varm oboy. Vi kände oss lite missanpassade med leopardfiltar, cigg, kaffe och allmän stekstil bland "seriösa" friluftsmänniskor med täckbyxor, fjällkängor och skaljackor. Men vi hade iaf roligt, oväntat att sitta i kö i flera timmar kan vara roligt. Men det gick lite upp och ner. Isak kom förbi, jag snodde hans iphone för att lyssna på musik. Sen satte jag på mig huvan och ställde mig bredvid han och hans kompisar. Isak undrade varför jag stod tyst och stirrade. Jag sa som det var, "jag står bara här för att jag inte orkar umgås med någon, jag vill bara lyssna på musik". Du vet, ibland när man får en sånt sug att lyssna på musik att man typ inte orkar vara med folk. Va? Konstigt. Men sant.

Vi tog oss sakta men säkert in till värmen. Var vid det här laget så hungrig att jag var nära att börja gråta. Vi beställde in diverse ätbart. Dock glömde vi bort att det var stuk vi var på och att de som jobbar där inte är de snabbaste i världen. Typ en timme senare fick vi maten. Det var inte gott, men ändå värt. Glida runt och kolla på skidor, HIMLA intressant. "Ja .. det där var en fin färg .. ?". Efter ett evigt väntande, igen, fick vi äntligen pay us out och dra hem. Blev ett pitstop på ica för att inhandla "energi". Nu är jag hemma och jag känner mig helt knäckt! Så trött. Jag vet inte om det är för att jag stått hela dagen, om det är för att jag stått UTE hela dagen, om det är för att jag levt på kaffe och cigg hela dagen eller alla tre. Det ska iaf bli himla värt att sova.

Imorgon kommer bli en stressig dag. Då vi (ovana-skidrese-bokare) inte visste att denna dagen skulle hålla på forever är det mycket som ska fixas imorgon som vi inte pallade idag. Plugg, inhandling, förberedning och rejäl matlagning för 100-tals personer .. okej åtta. Men skönt med fredag. Skönt med helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0