Permission to Land

Bra dag. Plugga järnet, fika massa och toppa det hela med träning. Efter passet drog vi till och med en runda på gymmet och flashade med gunsen, typ. Eller nivån var mer "Va, vad gör man med den här maskinen!?" "Dilek, se ut som att du vet vad du gör! Vi kan ju inte visa oss svaga, vi måste visa att kvinnor kan". Det var kul. Så nu sitter jag här. Jag har ätit, druckit kaffe inne, rökt, druckit kaffe ute med B och D och rökt mer men jag har fortfarande inte duschat. Rätt så fräsch. Men som en vis kvinna en gång sa "De får ta mig som jag är, svettig och härlig, annars får det vara!" ... Ja just ja, det var ju jag. Men nu ska jag iaf ta mig i kragen och duscha, dricka CL och sen gå lägga mig. Åtta imorgon är det jag som drar till skolan. Kanske joggar, jag känner att det bättre passar min nya sportiga stil. På med sportiga-trikåer-som-andas, ta med ombyte och proteindryck. Alltså vad snackar jag om? Det jag vill komma till är att det var härligt att träna, så värt att vi kör imorgon också!

Btw eftersom det är mitt sista år i Norrland har vi bestämt oss för att spåra ur och dra på skidresa. Det känns nästan som att det är ett måste. Man kan inte ha bott i norr i fyra år utan att ha bott i fjällstuga för en helg. Eftersom jag är den .. eh .. mest "norrländska" av oss (aka kommer från den nordligaste staden och egentligen är norrlänning by blood OCH är den enda som åkt skidor mer än en gång!) är det jag som ska styra upp något värt. Ingen press, jag känner mig lugn. Min pappa är ju trots allt bergklättrare och en av de "fjälligaste" personerna ever, så jag kanske kan låna nåt spritkök och en ishacka and we're there så att säga. Vi kommer smälta in, som handen i handsken typ. Eller som högklackat i en skidbacke?





Sjukt sportiga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0