Stockholm calling

Chillar på Hilton efter hård dag i storstan. Anlände igår, mötte upp Sara för en lunch, fyra timmar och MYCKET snack senare var det dags att kasta sig vidare för att möta upp Sara och Miriam, Lule-reunion typ. Magda gled in från byn och joinade. Fika och mysa. Mayer och jag drog vidare till Lidingö för att crasha S D Mayers crib. Sova, fota konstiga bilder med konstiga hattar, mysa. Vakna äta b-frukost aka en banan typ. Kasta sig vidare mot stan. Tänkte dra en genväg, en halvtimme senare var vi på Ropsten och kunde ta oss mot Slussen. Mamma och E joinade och vi inledde med att äta. Det var kul. Gled runt, myste, strosade (vilket är det BÄSTA man kan göra). Jag spårade ur och gjorde några hål till i öronen, varför bara ha två när man kan spåra ur? Mamma kollade besviket, suckade, skakade på huvudet men sen gick hon vidare. Vi tog oss till Nordiska muséet för att kolla på modeutställning, HIMLA värt. Efter det lekte vi runt och fotade allt vi såg. Sen var det fika. Det bästa när man är med min familj är att man ALDRIG behöver vara hungrig, och maten/fikat/snacksen/kaffet/drickan/whateveryouwant är ganska billigt aka gratis. Min mamma är en sann livsnjutare och jag går i hennes fotspår. Sann livsnjutning är en brownie från 7eleven och en coffee-to-go. Vi drog iaf vidare till hotellet för diverse uppfräschning. Magda pallade inte storstadspulsen utan flydde tillbaka till landsbygden aka har ett jobb att sköta. Coolt mor-och-döttrar-gäng drog mot Göta Lejon för att se Grease. Det var lite under förväntan, men ändå en upplevelse. Vi gck "hem", stannade bara för att köpa .. gissa .. ja just ja FIKA. Nu vilar vi slitna fötter och laddar för en fet shopping/stros/fika/ätaihjäloss-dag imorgon. Himla värt. Nu ska jag mysa in mig i hotellmorgonrock, töntiga hotell-tofflor och drömma om hotellfrukosten jag ska äta imorgon. Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0