Fit But You Know It

Okej, då jag inom en snar framtid överlämnar student-stafettpinnen till de yngre, fräschare förmågorna tänkte jag att jag som erfaren student skulle lämna lite tips på hur man överlever en föreläsning.



Bra att ha:
1. Pennor, helst olika färger. Bra för att kunna göra coola anteckningar, men också för att kunna rita bra grejer när läraren blir för carried away
2. Handkräm, ett MÅSTE. Denna upplaga från Victoria's Secret luktar dessutom så gott vilket leder till att alla (vanligtvis och förhoppningsvis endast tjejer) vill låna den, vilket i sin tur leder till att nya kontakter skapas.
3. Tuggummi, även detta ett måste. Funkar bra som uppfräschning, tidsfördriv men också som hungerdämpare när det börjar närma sig lunch och man nästan svimmar av hunger
4. Läppglas OCH läppsyl. Visst, det räcker med en av dem för en vanlig människa. Men orka vara normal när man kan vara awesome. Läppsylet är ett måste för att överhuvudtaget kunna överleva. Hemligheten ligger i läppglanset. Perfekt både som tidsfördriv, men också perfekt om en snygg kille oväntat skulle dyka upp (i vår klass är detta knappast troligt då vi endast har en kille i klassen, men som sagt en OVÄNTAD kille)
5. Vatten. Kan vara lite överkurs, men kan rekommederas både som törstsläckare, tidsfördriv och utmärkt leksak. Fungerar även perfekt som en anledning att lämna klassrumemt; "Jag måste bara fylla på vattenflaskan..."
6. Snus. Detta är en väl bevarad hemlighet, vilken jag valt att dela med dig. Vissa lärare, läs alla lärare, älskar ljudet av sin egen röst och kan snacka forever. Detta i kombination med några .. eh .. låt mig kalla dem eldsjälar i klassen gör att käftarna går i ett. Läraren kan då bli så exalterad att denne glömmer att ge oss stackars elever rast. Rökare som jag är, är snuset, ett utmärkt sätt för att inte avlida på fläcken
7. Kalender. Bra att kunna planera "viktiga saker" när läraren pratar om "viktiga grejer"
8. Block. Säger sig självt. Ibland, inte ofta men det händer, säger läraren något värt att notera. Om man, som jag, använder sig av block utan varken linjer eller rutor fungerar det även perfekt som ritblock om man får inspiration till att rita nåt kul.
9. Datorn, som ej kunde närvara på bild, är även den ett lite lyxigare inslag på en trist föreläsning.
10. Men det vikitgaste av allt, som ej är med i bild, är såklart mobilen (OBS! Endast ljudlöst-läge, annars kan obekväma situationer uppstå). Hur skulle man annars kunna ta sådana här härliga bilder och komma med dessa inspirerande tips?

Jag hoppas att dessa tips kan vara till nytta för just Dig. Materialet till denna studie grundas på många års personlig erfarenhet inom området, kvantitativa undersöknignar i form av enkäter samt ett antal kvalitativa djupintervjuer. Resultatet av denna studie visar att dessa föremål är avgörnade för hur individers studietid utvecklar sig, vilket även i sin tur påverkar de val individerna gör senare i livet. Så lyssna på en som vet, som varit med förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0