En Helt Ny Värld

Min familj kom, ägde och åkte. Så himla kul att de kom, men det gjorde ont i hjärtat när de åkte. Tack gode Gud för mina nya heartbeats by lady gaga (som jag älskar); bara höja musiken och sen få vara ifred på bussen hem från flygplatsen. Vi hann göra mycket kul, och att träffa dem fick mig att längta mer efter Sverige. Men först en månad kvar i HK, sen en månad på resande fot i Bali, Malaysia och Thailand. Efter att haft deeptalk med min mamma ser planen ut som följer. Jag stannar en månad extra i Thailand innan det är dags att åka hem och styra upp liv. Känns som att det kanske räcker; att bara ha roligt hela tiden är ju inte kul det heller i längden, if you know what I mean. Såg tidigare idag att då vi hade 28 grader här hade Luleå -10, skönt.. för oss.

Det var inte bara min familj som lämnade Hong Kong, utan även alla mina nyinköpta grejer. 2 besök till Shenzhen innebär rätt så mycket nya grejer. Det kommer bli som julafton x 10 när jag kommer hem igen. Får leva som en halv-lodis här med samma kläder varje dag, men ska man sen leva livet som backpacker (vilket jag misstänker starkt inte är min stil) så får man offra lite. Vill man ha lite att bära får man lida pin aka ha tråkiga kläder. Vilka problem.
Disneyland, btw. Omg. Att vänta 23 år var helt klart värt. Jag och mamma liksom bah; vi åker bara för barnet Esters skull. Yeah right. Det var fett. En dag fylld av underbara, magiska upplevelser (åååh) avslutades med en fyrverkeri-show över prinsess-slottet. Det var som himlen på jorden, typ. Så fint, blev nästintill rörd. Alla säger att Disneyland här i HK inte har nåt att komma med jämfört med de andra världen har att erbjuda. Om det här är det sämsta, och vi tyckte det var himmelriket, kanske jag kommer att dö av lycka när (inte om utan när) jag drar till nåt av de andra.

Min pappa kommer om två veckor! Wiie. Han ska till Kina i slutet av november på tjänsteresa (inte helt ovanligt) och han har lyckats tajma in en helg här i HK. Vilken lycka. Jag längtar efter min pappa.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mona

Becca, tack för en underbar vistelse i HK. Det var så roligt att se dig och Vargul-girls.

2010-11-09 @ 22:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0