No One's Gonna Love You

Onsdag; sitter på veckans sista lektion och lyssnar oroligt aktivt, typ. Några redovisar nåt och vi aka de coola svennarna chillar längst bak i våran lan-rad. Läraren snackade just om alkohol och frågade mig vad jag föredrar. I was all like noo I don't drink alcohol. Detta uttalande följdes av exalterade kinesiska applåder. Man kan ju tro att detta var för att de tycker att det är bra att jag inte dricker, men nej. Dessa exalterade spontan-applåder hör till det vanliga här i Hong Kong. Vad man än säger, och det menar jag verkligen VAD man än säger, är det alltid någon som klappar i händerna, ger ifrån sig överlyckliga ljud eller fnissar ihjäl sig. Det är ganska kul, man känner sig liksom rolig, superintressant och jättecool vad man än säger. Kommer bli tungt att komma tillbaka till Sverige och vara en i mängden. Vi har blivit ganska vana att sticka ut.

Det bästa med facebook är gruppen "Förvirrade svennar i Hong Kong" där endast vip-personer är medlemmar aka jag, bella och dilek. Denna underbara grupp gör att vi alla tre kan chatta gemensamt. Mycket bra grej; sitter på rad och skriver hjärndöda saker till varandra och får kämpa för att inte skratta ihjäl oss.
När vi kom till HK och började våra kurser trodde vi att vi hamnat i högstadiet igen, snacka om att man blir som man umgås. Var en superseriös student en gång, en kvinna som tog magisterexamen i sociologi. Vad hände?
Btw, långt hår whenever I feel like it? Check




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0