Vaken om natten och drömmer på dagen

Pappa kom, ägde och åkte vidare. Riktigt kul att ha QT med min bästa pappa. Kunde återigen skicka hem saker. Perfa tänkte jag och skickade verkligen ALLT, förutom typ ett par shorts, ett linne och två bikinis (?) aka det jag kommer använda på resan vi även kallar bästa resan ever. Till de ställen vi ska till är det stek-varmt medan de här i HK inte längre är jättevarmt, endast runt 20, och på kvällarna kan det bli "kallt" så att man måste ha byxor och jacka-ich. Så såklart samma dag som jag skickat en fet väska med pappa pajar både mina enda byxor OCH mina solbrillor. Superkul. Drog till H&M för att styra upp detta. Köpa byxor är så fett jobbigt, särskilt jeans. Valde storlek utifrån att jag trodde jag gått upp ungefär 23 kg, men de var för stora. En storlek mindre borde bli bra tänkte jag, och betalade eftersom när man väl överlevt byxprovning i en provhytt ger man sig inte in igen i första taget. Byxorna visade sig iaf vara för stora, inte hiphop-style men helt klart halvsnyggt. Och nu till det värsta; jag brydde mig inte, utan behöll dem. Vi har snackat mycket om det, att man orkar liksom inte bry sig. Vi som alla tre, i vanliga fall, älskar kläder och att klä upp sig med temat "det kan aldrig bli för mycket". Men här, här handlar det om att överleva. "Jag tar tag i mig själv när jag kommer till Sverige" är något vi säger ofta. Så nu glider jag runt i fula, mogna jeans (Dilek tycker att jag ser äldre och mognare ut med jeans, eftersom jag känner mig rätt så sliten och trött hela tiden, tar jag det INTE som en komplimang, utan går hem och grinar. Typ.) Vilka problem vi har, vi vet. Jag gillar det. Men ikväll ska vi ut på middag i Wan Chai och vi ska göra vårat bästa för att fräscha till oss. Det blir nog bra.
Jag saknar min familj (inkl. extrabarnet Magda Mayer-Nilsson) De är de bästa jag vet.

Kommentarer
Postat av: Ma

Vad tyckte du om böckerna som jag skickade med Pa?

2010-11-24 @ 10:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0