No Last Call

Imorgon passerar vi sex veckor här i HK, och i övermorgon kommer Siri på besök.

På facebook skriver alla om snö, det känns väääldigt avlägset. Liksom inte ens nära. Vi har haft lite kyligare nu några dagar, runt 27 grader och lite regn. Men idag var solen tillbaka och stekte sönder oss. Ska jag vara helt ärlig är jag lite sugen på höst. Hösten är ju trots allt min favorit årstid. Saknar mjukis (utan att svettas ihjäl) och jag saknar min leopardpäls. Det är konstigt ändå för i de flesta affärer säljer de höstkläder, och vi liksom baaah meeenar de allvar? Vi svettas fortfarande runt i sommarkläder och man kan inte ens fatta att i Sverige är det typ kallt. Konstigt.
I helgen var vi i Macau, det var fett. Dilek hoppade världens högsta bungyjump. Jag vill så gärna, men ändå inte if you know what I mean. Men än har jag tid, får se om jag kan ta mig i kragen och kastar mig ner för ett torn, tveksamt. Helgen var bra, men jag är såå trött. Mycket att se på så lite tid. Va, sova kan man göra... i Sverige.
Ikväll drog jag, B och D ut en sväng för att käka middag (vilket vi gör typ varje dag). Vi drog till Festival Walk, Kowloon Tong. Ett av de mall som har inomhusrink. Vore fett, men tror inte jag kan dutta runt på konståkningsskridskor. Får ett sjukt sug att åka skridskor, ge mig hockeyskridskor nu. Vore nästan värt att be min familj ta med mina när de kommer i november. Vi drog iaf på bio efter middagen. Man saknar liksom att se på film, slappa framför tvn. Så bio är "the next best thing". Det är sjukt hur man under en film kopplar bort allt, och när filmen är slut inte ens kommer ihåg var man är. Vi såg iaf Grown ups. Precis vad vi behövde, skratta lite. Eller lite och lite, vi skrattade mest på hela stället, så högt ibland att de runt oss skrattade, inte med utan åt oss. Det var kul.
Ibland slår det mig att jag saknar människor jag inte trodde jag skulle sakna, man blir påmind om någon när man minst anar det och ibland undrar jag hur allt hade kunnat vara. Men jag är här nu. Nytt motto; jag vill leva i nuet, för min skull. Djupt, men sant. Kanske jag blev lite smartare när jag bytte det blonda håret mot rött.

Kommentarer
Postat av: Ma

Jag vill se en bild på den nya rödhåriga RedBega...

2010-10-12 @ 19:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0