Radioactive

Efter fem veckor i Hong Kong tog jag tag i mig själv och drog till gymmet. Så himla värt. Drog även en runda badminton med en tysk. Så nu skakar hela min arm vid minsta ansträngning. Nyss hemkommen från äventyr med Dilek. Drog till Hong Hom och mötte upp svensk viking aka Andreas för att äta middag. Vidare mot TST för diverse tatueringar, godis och köpcentrum. Riktigt bra, chill kväll.
Första veckan vi har var här gick jag ner ungefär 52 kg och undrade hur jag skulle överleva det här landet. Efter att diverse jetlag lagt sig undrar jag återigen hur jag ska överleva det här landet. Efter fem veckor väger jag nu 750 kg, typ. Nä men serri. Det här landet har sjukt mycket goda grejer att erbjuda, ofta till en billig slant vilket inte alltid är så bra. Och dont even get me started on Starbucks! Caramel frappuccino, omg! Sånna tror jag man får i himlen, helt sjukt gott!
Imorgon är det dags för veckans sista lektion, vilken denna vecka är en tripp till ett museum. Turist, javisst. I helgen tror jag vi drar till Macau aka Hong Kongs Las Vegas. Kan bli bra, riktigt bra. Drar vi fredag till lördag och det är diverse hotell (läs en riktigt säng) inblandad tror jag det kan bli riktigt bra. Att sova bra var inte igår. Jag menar jag sover, men jag har aldrig drömt så mycket som jag gör här på min asosköna säng. Turistandet fortsätter även på söndag då det är dags för en kultur-tour med de andra utbytesstudenterna. Mycket kul att se fram emot den här veckan.
Nu är det dags för det dagliga avsnittet av HIMYM. Sen somna in och drömma om min supergoda grötfrukost imorgon, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0