Come Around Sundown

Igår åkte Siri hem efter tio jätteroliga, men väldigt intensiva dagar. Så idag är det "vilautochladdaförennyintensivveckamedpluggochroligasakerinnanminfamiljkommer". Jag längtar så himla mycket tills de kommer; min mamma, Josef och Ester. Det finns så mycket jag vill visa dem. Eftersom jag, mamma och Ester är rätt så bra, kanske rent av bäst, på att shoppa och Hong Kong har rätt så mycket att erbjuda i shoppingväg känner jag på mig att det kommer bli rätt så värt! Lets shoppa converse til we drop. Josef är kanske inte den som föredrar att shoppa til he drop, men eftersom HK har allt, har jag till och med sett saker som han vill ha, vilket inte är helt vanligt så länge det inte gäller allt som börjar på i; ipod, iphone, ipad ja du vet. Btw min familj är rätt så rolig. Ester och Josef har ältat ipad heeeela sommaren. Och jag har sagt att det känns som en sjukt onödig grej, eftersom de har ipod, iphone och macdator. Mamma och pappa har under hela sommaren stått på min sida, trodde jag. Mina familj var i Washington för några veckor sen. Den resan slutade med att både Ester och Josef fick varsin ipad. Detta var inte helt oväntat, utan det chockerande var att även min mamma numera har en! Har inga uppgifter om pappa och Isak, men det skulle inte vara helt oväntat om de också hade en. Min familj älskar grejer, och jag älskar min familj.

Det är rätt så kul att ha mitt "andranamn" först. Alla tror att jag heter Mona, jag liksom baah dra inte in min mamma i det här! Men det bästa är ändå när de frågar; heter du Rebecca eller Nilsson? Idioter, vad tror ni? Tips till diverse som ska döpa sina barn, nämner inga namn men en av dem var här till typ igår; det heter andranamn av en anledning, man ska ha det som ANDRA namn. Måste man, som mina föräldrar, ge andranamnet först så ge det stackars barnet inte samma namn som någon av föräldrarna. Det leder bara till problem, iaf här i Asien. När jag, mamma och Ester var i Beijing 2008 kunde vi nästan inte checka in för att flyga hem till Sverige. Vi lämnade våra pass till tjejen bakom disken. "Sorry, det finns en biljett till Ester, en till Mona och en till Rebecca, och ni heter Ester, Mona och Mona. Var är Rebecca?" Det tog oss ett bra tag att få henne att fatta att jag inte heter Mona, inte Nilsson utan Rebecca. Så nu vet du det, ta det som ett råd från en som vet.
Himla intressant, as always. Over and out

Kommentarer
Postat av: ester

jag köpte faktiskt min ipad själv med pengar som jag "slitit" ihop när jag "jobbade" i somras!

2010-10-24 @ 11:29:50
URL: http://esni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0