Mavericks

Okej, nu är vi i Hong Kong. Galet. Har varit här i två dagar och har redan börjat bryta på engelska, inte okej liksom. Dessa två dagar har bestått av orientation tillsammans med de andra utbytesstudenterna. Det har varit kul. Vi har gjort så mycket att det känns som vi redan varit här i 200 år. Jag är fortfarande trött och jetlaggad (?) så jag kan inte garantera att jag skriver sammanhängande. Det enda jag vill är att sova ut, men det är lättare sagt än gjort därför att 1. Sängen (eller stenen som vi kallar den) är den hårdaste sängen i världshistorien 2. AC:n låter så högt att man nästan får hörselskador, men om man stänger av den svettas man ihjäl och får andningsnöd 3. I morse blev jag väckt av ett samtal på rums-telen. Yrade hela den EN metern till andra sidan rummet där telen står. Någon sa nåt på kinesiska "Oh no, I only speak english". Den la på. Jag la mig igen. Hade precis somnat om när det knackade på dörren. Yrade en meter till från min säng till dörren. (Rummet är ganska litet, jag har aldrig haft ett så litet rum och nu ska vi bo två här. Menar de allvar!? Min roomie har inte anlänt än, så än så länge har jag hela placet för mig själv) Iaf det var en crazyreparatör som skulle in och fixa nåt. De kastade sig in och började möblera om stället för att typ spackla en vägg. Jag gick i sömnen ut och släpade mig till "skolmatsalen" för att äta frukost. Tog "western-style" frukost. En fråga, var i väst äter de makaronsoppa med en skinkbit i? Jag måste ha missat de landet..

Idag ska vi dra till Ikea och styra upp diverse madrass till sängen. Man kan alltid lita på Ikea.

Trots att jag är trött, klagar på allt, känner mig längst i landet och svettas ihjäl hela tiden så är det så himla kul att vara här! Allt är så sjukt annorlunda och alla är astrevliga. Vi har varit en sväng i olika köpcenter och OMG! OMG det finns så sjuuuuukt mycket grejer som ska shoppas!!

Nää nu måste jag sluta yra och ta tag i mig själv för att sedan dra ut på äventyr!


Puddingar i HK


Kommentarer
Postat av: Siri

Hej mina fina räka!



Härligt att höra att ni har det bra. Blir så glad över att du skrivit, hoppades verkligen på det!



Känns konstigt att ni är i HK och att INGEN ska till LÅ? Världen är uppochner!



PUSS

2010-09-04 @ 09:54:08
Postat av: Moni

Tack för rapporten. Vilket äventyr! Jag hoppas på fler inlägg och bilder, så att vi på hemmaplan kan vara med lite på ditt äventyr. Om allt funkar, så kanske Ester, Josef och jag kommer i november... Man vet aldrig.



Mycket kärlek!

/Ma

2010-09-04 @ 10:52:00
Postat av: Hölena

du är vekligen supercool. :)

2010-09-06 @ 15:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0