Bangkok

Är ensam och övergiven, typ, i Bangkok. B och D har åkt mot Sverige och borde typ vara hemma snart. Har haft fyra underbara månader tillsammans med dem. Trots vissa .. eh .. mindre glada miner, att umgås 24-7 i fyra månader blir ganska intensivt, har vi haft det alldeles, alldeles underbart. Tack! Men resan är inte över än. Om några timmar ska jag dra mig mot BKKs flygplats och möta upp tre vinter-trötta, bleka och semester-laddade kungsörare. Ska bli fett.
Idag firar mina föräldrar 25-årig bröllopsdag. Det tycker jag är rätt så maffigt. Grattis, imponerande liksom. De är i Marocko på nån slags romantisk semester. Vad vet jag, jag är mest sur att jag inte också får följa med. "Men Rebecca du är ju i Asien". Ja just ja. Försök ha roligt utan mig liksom. Kommer gå sådär... Nä men serri I love you.
Skulle så gärna vilja skriva nån slags sammanfattning av resan, men vet inte riktigt vart jag ska börja. Vi har gjort så mycket kul, sett och upplevt så mycket. (Mamma det finns bilder på FB, Ester ta ditt ansvar som den yngre, coolare generationen och visa).
Har haft några ensamma dagar här i Bangkok och det har faktiskt varit riktigt skönt. Bara chillat runt liksom. Som sagt efter fyra intensiva månader har det varit lite skönt med egen-tid. Jag är liksom en sån som behöver det. Jag klarar mig alldeles utmärkt själv. MEN, igår kväll när jag kom tillbaka till hotellet; bor på ett ganska bra hotell, liksom värt att lyxa tll det lite när man är själv och slippa äckliga insekter och sånt, trodde jag! När jag kom tillbaka iaf såg jag en superstor, ok inte superstor men helt klart stor, kackerlacka på mitt rum. Jag har inga problem med insekter, men det är inte ok på mitt rum och speciellt inte när jag ska sova, vem vet vad den hittar på när jag sover. Iaf, jag stod och stirrade och skakade en stund innan jag sprang ner till receptionen för att hämta hjälp. De i receptionen är btw mina nya bästa kompisar. Killen rykte in och följde med upp med nån insekts-spray. När vi kom upp var den såklart borta. Han lämnade mig ensam kvar, med endast insekts-sprayen som vapen. Jag letade runt, darrandes och tårögd. Hittade äcklet tillslut. Jag ville gråta, slå ner nån och skrika. Jag öppnade dörren och stod där, som en tönt, med sprayen i högsta hugg men vågade inte röra mig. Där stod jag ett bra tag. Tillslut kom två amerikanska killar, tack gode gud, och agerade hjältar och räddade mig. I love americans liksom!! Efter att de sett till så att jag var ok, såg lite skärrad ut, och de gått gick jag runt och dränkte rummet i insekts-spray. Inte ens jag visste att jag var så skraj för en kackerlacka. Men iaf, det jag ville ha sagt är att man nog behöver en vän när sånna här "nödsituationer" uppstår. Så det är tur att de tre musketörerna anländer inom kort.
Ska dricka upp mitt Starbucks-kaffe (är numera vuxen och dricker svart. Pappa kommer bli stolt!) och sedan leta aka virra till de hotell som de andra tydligen bokat. Har även bytt ut rullväskan mot en rygga så nu är de backpacking for real som gäller. Omg, vad har jag gett mig in på?
Vi fyra har tydligen en gemensam blogg. Check it out. Yeah

Kommentarer
Postat av: Ma

Hallå, var är du? Jag har försökt nå dig via mobil och Skype. Kan jag få ett livstecken, snälla.

2011-01-11 @ 07:39:52
Postat av: catta

Drömde om dig två nätter. tänker ofta på dig!

Drömde att du hade de jobbigt. Sen kollade ja på din blogg å såg att Bella å dillek åkt. å att du väntade på svenarna... Du är aldrig ensam å du är sååå fin=). Kram vännen! Du är Alltid med mig.Längtar till ja får träffa dig...=) Var i lule i helg.. Många tänker på dig=).

2011-01-18 @ 22:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0